wtorek, 28 października 2014

043. 10 najlepszych soundtracków wg Lili555


Hejka! Dziś muzyczna notka :) Powiem wam soundtracki z jakich filmów najbardziej mi się spodobały. [Nie oglądałam za wielu z nich wsm xD] Ale myślę, że możecie sobie posłuchać ot tak, dla przyjemności. Nie trzeba oglądać filmu, żeby się poznać na wyjątkowości muzyki...
 
Soundtracki, które świetnie pasują i są niesamowite pod muzycznym względem.

Kolejność nie ma znaczenia.
 
Kompozytor: Hans Zimmer
Dla mnie niesamowite. Nie tylko dla mnie zresztą. Harmonia tak samo nieodgadniona jak film. Arcysztuka stworzyć coś takiego. Filmu w całości nie oglądałam, ale jest tak samo genialny, muzyka jak najbardziej godna. Zresztą, przecież to Hans Zimmer ją sworzył :)
 
Naj utwór: Dream within a dream ---> mistrzostwo harmonii i pasowania
Ale nie mogę też zapomnieć o Time, jeden z najbardziej faktycznie wzruszających utworów, jakie na tym świecie istnieją. Jest taki... współczesny. Taki ładny, takie współczesne wzruszenie. Urzeka mnie również to, że na najprostszej tonacji A mol można stworzyć coś tak pięknego. No i ten Cmaj7 ;333 Love siódemki.
 
Kompozytor: Hans Zimmer i John Powell
Cudowna harmonia. Pentatonika, którą kocham ;3 Muzyka zupełnie na poważnie, a to, jakby nie było, bajka. Choć wzruszająca, prawdziwa i godna. No i to chyba najbardziej urzeka. W wielu punktach utworów przechodzą dreszcze.
 
Naj utwór: Po Finds the Truth ---> kwintesencja pięknej muzyki. Ile wrażliwości w tym utworze!A jeszcze zważając na to, pod jaką scenę została podłożona. Kiedyś stwierdziłam i chyba jeszcze długo nie zmienię zdania, że dla mnie to najpiękniejszy utwór, jaki wypłynął z tej Ziemi. Wzruszam się na nim nawet bez oglądania filmu. I bez myślenia akurat o tym filmie.
 
Kompozytor: Pierre van Dormael
Filmu nie oglądałam, ale domyślam się jak wygląda. Po samym opisie wiadomo, że muzyka bardzo pasuje. Piękne w swojej prostocie gitarowe utworki. To jest właśnie sztuka pisania muzyki.
 
Naj utwór: chyba każdy wart jest posłuchania i pomyślenia. Albo po prostu obejrzeć film! Ładny theme, Sous les draps, ale tak samo podoba mi się Waltz, La nature des peurs, Le temps immobile.
 
Kompozytor: Hans Zimmer i Lisa Gerrard
 
Piękna, wrażliwa muzyka, w pełni oddaje klimat filmu (a może to raczej muzyka nadaje ten klimat, a nie film), [którego wsm i tak nie oglądałam xD]. Masakrycznie genialne.
 
Naj utwór: Honor Him ---> oczywiście kochany theme, ale też Earth, który w sumie ten theme też w sobie ma. Ale w innej tonacji, hehe.
 
Kompozytor: Hans Zimmer
Bajka mojego dzieciństwa, oglądałam ją chyba z 50 razy, jeśli nie bez przesady 100. Wtedy lubiłam, bo o koniach, ale kiedy oglądam teraz, że tak powiem "świadomiej", stwierdzam, że to jest najpiękniejsza bajka świata. Chyba nie muszę tłumaczyć, dlaczego. Jak kto oglądał, to wie. Już niestety takich nie robią. I nigdy nie zrobią. Muzyka do niej równie niezapomniana (zresztą film niezapomniany też po części dzięki muzyce). Do tego głos Macieja Balcara, nie wyobrażam sobie nikogo innego w roli Mustanga. Niesamowitego czaru nadał tym i tak już magicznym piosenkom.
 
Naj utwór: każdy ma w sobie cudowną magię. To do ciebie znów wracać chcę. Ją chyba najbardziej pamiętam. Chcę wolnym być, przepełniona prawdą.
 
Kompozytor: Yann Tiersen
Magia najprostszej harmonii. Niesamowity film, niesamowita muzyka. Niby nic się w nim dzieje, a jednak pod koniec się wzruszasz. Dlaczego? Bo ta muzyka. Twórczość Tiersena jest trochę pokręcona, ale chyba to nadaje jej takiej piękności.
 
Naj utwór: Childhood (2) ---> prostota = piękność
 
Polecam film, jest naprawdę... hmm, nie wiem jak to powiedzieć. Bardzo ładny? Po prostu obejrzyjcie.
 
Kompozytor: Yann Tiersen
Kolejna magia prostoty, jak to Tiersen. Nie oglądałam filmu, ale podobno wszyscy się nim zachwycają. Do tego niezapomniany soundtrack. Jest w nim taki klimat... Na pewno słychać w nim Francję. Muzyka piękno. Wzór.
 
Naj utwór: J'y Suis Jamais Alle ---> mnie się bardzo podoba, klimatyczny taki
 
Kompozytor: Trevor Jones
Chyba każdy zna theme z tego filmu. Większość utworów opiera się na tym themie, bardzo podobne, ale to w ogóle nie przeszkadza, a raczej nadaje charakterystycznej magii tych utworów. Całość muzyki ma w sobie klimat i piękno, chociaż zachwyca mnie aż tak jak te inne soundtracki.
 
Filmu nie oglądałam.
 
Naj utwór: Main Theme, no bo wszystkie podobne xD
 
Kompozytor: Kristen Anderson - Lopez, Robert Lopez, Christophe Beck
Utwory instrumentalne - czyste piękno. Piosenki - genialne. Oczywiście tylko w polskiej wersji ;) Film - chyba najpiękniejszy, jaki w ostatnich latach widziałam.
 
Naj utwór: Elsa and Anna, no i to jest po prostu OMG: We Were So Close ---> jakie ślicznee!!
 
Kompozytor: Hans Zimmer
Tego filmu również nie oglądałam, ale podziwiam soundtrack. Hans Zimmer, mistrz od klimatu. Od harmonii. W ogóle mistrz muzyki filmowej!
 
Naj utwór: szczerze? Nie przesłuchiwałam wszystkich. Ale jak na razie wszystkie są mega mega.
 
 
No. To mi się właśnie podoba. A was jakie soundtracki urzekły?
 
Lili555.
 
PS. Z racji wiadomo, nie dodaję kolejnej piosenki :)
Uff, zmiana czasu, jak to szybko się ciemno robi T.T
 
Sors, tekst trochę chaotyczny, ale wiadomo, napisany pod wpływem muzycznych emocji ;DD


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.