wtorek, 19 sierpnia 2014

026. Dlaczego boisz się gimbazjum, a może niepotrzebnie.



Hejka! Niedługo nowy rok szkolny. Może niektórzy z was rozpoczną wraz z nim naukę w gimnazjum? A może dopiero za dwa lata i już się obawiacie? Każdy się obawiał. Ale czy serio miał rację?...



Będzie trudno

Przypominam ci, że mówiłeś tak przed każdą klasą. Gimnazjum to po prostu kolejny krok. Pewnie przed czwartą klasą też myślałeś: "Boże, jakie to trudne, nie dam rady!", a teraz, w piątej, szóstej czy starszej twierdzisz: "O jeny, jakie to łatwe, dlaczego wtedy trudno mi było się tego nauczyć..." Do nauki trzeba się przyłożyć w każdej klasie. W pierwszej klasie gimnazjum po prostu zdobędziesz nową wiedzę. W większości pierwsza klasa to powtórka. Znane tematy zgłębia się bardziej, przez co stają się ciekawsze.

Starsi będą mi dokuczać!

Uwierz mi, starsi koledzy naprawdę nie ma czają czasu i ochoty się tobą zajmować, właściwie to nawet, szczerze mówiąc, nie bardzo ich obchodzisz. Parę słów może powiedzieć druga klasa, która powszechnie nazywana jest "najgłupszą klasą" (czyli najgłupszym wiekiem, ale czy ja wiem?... Idę teraz do drugiej klasy, ale liczę, że nie namiesza mi w głowie xD). Oni zazwyczaj słabo przykładają się do nauki i mogą mieć czas, żeby próbować cię pognębić, ale uwierz mi, ich dziwne powiedzenia są niezrozumiałe i pozbawione sensu, dlatego nie ma co się nimi przejmować. Właściwie robią to tylko dlatego, że się nudzą.

Nie będę mieć na nic czasu...

W szkole ma się siedem, czasem z zajęciami dodatkowymi osiem godzin, a nie dwanaście, człowieku. Tylko nie opuszczaj się w nauce - systematycznie powtarzaj sobie, co potrzebne i odrabiaj prace domowe zaraz po przyjściu ze szkoły (wtedy masz jeszcze wszystko na świeżo), a potem możesz robić co chcesz albo też możesz nic nie robić.

Nie odnajdę się!

Cóż za głupie stwierdzenie. Dlaczego miałbyś się nie odnaleźć? Szkoła jak każda inna i do tego bardzo fajna. Jeśli idziesz do gimnazjum bez nikogo z dawnej klasy to mam jedną pewność i jedno pytanie: pewność - znajdziesz sobie friendów szybciej niż ci się zdaje, bo nie tylko ty jesteś tam nowy, a pytanie: po co poszedłeś do szkoły, w której nikogo nie znasz, nie mogłeś iść z przyjacielem albo tam, gdzie poszła większość twojej klasy? Lol :/

Bedom siem ze mnie śmiać, bo jestem młodszy T.T

Jeszcze nigdy nie słyszałam, żeby ktoś śmiał się z kogoś dlatego, że jest młodszy. "Ha ha ha, jesteś młodszy, ha ha ha! Loool, on jest młodszy O.o" - słyszeliście kiedyś takie coś? Bo ja nie.

Nauczyciele będą mnie ostro traktować D:

Dobry nauczyciel jest kompetentny i wyrozumiały. Jeśli cię traktuje niesprawiedliwe, nie jest w porządku, trzeba to zgłosić. Ale pamiętaj, że w każdej szkole są lepsi i wredniejsi nauczyciele, którzy po prostu są tacy a tacy z natury. Jeśli chodzi o "ostre traktowanie" - w gimnazjum też już nie będą cię prowadzić za rączkę jak w szkole podstawowej. Nauczyciele będą od ciebie oczekiwać własnych decyzji i trochę dojrzałości, ale dlaczego miałoby ci się to nie podobać? To jeden z kroków do dorosłego życia. Ucz się samodzielności.

Surowe ocenianie!

Ocenianie jak ocenianie - nauczyciel ocenia wg PSO, a jeśli dostałeś PAŁE, to znaczy się NIE NAUCZYŁEŚ.
Ogólnie muszę was ostrzec, że w gimnazjum jest... o wiele fajniej niż w podstawówce. Nie ma już tej dziecinady w typie wycinanki, a jak ktoś lubi zmiany, to spodoba mu się zwiedzanie nowych miejsc i odkrywanie nowych tajemnic szkolnych. Oczywiście zależy do jakiego gimnazjum się trafi: u nas są świetni nauczyciele i bardzo przystępna szkoła, nastawiona na rozwijanie twoich talentów. No ale tak powinno być w każdej, każda szkoła ma lepsze i słabsze strony, na pewno jakoś ci podpasuje. Nie ma co się bać, będzie fajnie ;) Nowe przygody, lubisz to?

Z wciąż wakacyjnymi pozdrowionkami,
Lili555.

LemOn - AKE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.